Suitable?

Assalamualaikum,

Hello guys,

Its been 3 years since we left school. Some of our friend already finish their Diploma or maybe their degree. I would like to forward my congratulation to them. Bukan mudah nk hidup mudah. As a future graduate myself I understand the feeling of uneasiness when we in the middle of our course. Betul ke course yang aku pilih ni? Mampu ke aku nak cemerlang dalam course ni. Ade ke keje untuk aku nanti bile habis? Tapi kalau korang perasan, perasaan ni cume akan timbul bile kita rasa susah dengan subjek yang kita tgh bawak ni. Ini sebenarnya bkn bermaksud kita tidak sesuai dgan subject tersebut atau tidak dapat membawanya tetapi adalah sikap malas kita sendiri yang cuba untuk memberi alasan andai kata kita gagal. Jika kita berjaya untuk menukar cara permikiran kita insyaAllah tiada masalah yang tidak dapat kita selesai kan. Habis kan apa yang kita tgh buat skrng dan kalau kita nak tukar cabang buat selepas kita berjaya apa yang ade di tangan. Nasihat dan pandangan dari seorang sahabat.

Regards,
Izham

2 comments:

ocen said...

aku setuju dengan post izham sebab pernah ada seorang guru yang aku hormati and sanjung cakap kat aku..."kamu terima je ape saje kos yang kamu dapat lepas ni dan cuba dulu,sebab kos yang kamu dapat itu adalah ketentuan Allah kepada kamu"..so I did as he says and here I am as people know me...

Anonymous said...

sebenarnya result exam yg kita dpt tu adalah nilai ukuran kepada usaha kita..toksah la nk salahkan keSUSAHan paper exam tu

Post a Comment